Miten sinut hoidetaan jatkossa?

Keskustelutilaisuus 4.4. klo 18 Kaarinan lukiolla

Sosiaali – ja terveyspalveluiden uudistaminen kaatui viime metreillä usean vuoden valmistelun jälkeen. Rahaa tähän työhön kului valtakunnallisesti noin 200 miljoonaa euroa. Onko raha mennyt hukkaan? Mitä on saatu aikaan? Mitä voidaan käyttää hyväksi jatkossa?

Kaikki puolueet ovat yksimielisiä siitä, että nykyisissä sosiaali – ja terveyspalveluissa on puutteita ja heikkouksia, joihin pitää seuraavalla vaalikaudella puuttua. Mitkä ovat ne kriittisimmät ongelmat näissä palveluissa? Mikä on nopein tie parempaan palveluun asiantuntijan mielestä? Mitä voidaan kunnissa tehdä paremmin nykyjärjestelmässä?

Kaarinassa, keskikokoisessa kaupungissa, asiat ovat suhteellisen hyvin, maine työnantajana on säilynyt hyvänä, lääkäri – ja hoitajapaikat saadaan täytettyä jne. Meillä menee muutenkin hyvin Turun naapurissa. Kuntaliitoksia kuitenkin vastustetaan laajasti. Kokoomus on aina ollut kuntapuolue ja ajaa nyt vaaleissa kunnallishallintoon perustuvia sote-alueita. Tarkoittaako kunnallinen yhteistyö automaattisesti kuntaliitoksia? Miten muuten hallinto voidaan järjestää?

Näihin kysymyksiin saapuu ottamaan kantaa Varsinais-Suomen muutosjohtaja, VTT, Antti Parpo Kaarinan lukioon 4.4.2019, klo 18.00 otsikolla ”Miten sinut hoidetaan  jatkossa?”

Antti Parpo on toiminut aiemmin mm. Kaarinan ja Rauman hyvinvointijohtajana ja viimeksi Varsinais-Suomen muutosjohtajana kolmen vuoden ajan. Sitä ennen hän toimi tutkijana Stakesissa ja teki väitöskirjan aiheesta: Kannustavuutta tulonsiirtojärjestelmään.

Kaarinalainen nuori, keski-ikäinen, seniori, tervetuloa kuuntelemaan, keskustelemaan, väittelemään Antin ja ehdokkaiden kanssa Kaarinan lukioon.

KOKOOMUKSEN KAARINAN KUNNALLISJÄRJESTÖ RY