Kokoomus kantaa huolta koulujen kunnosta!

27.3.2017

Kunnallisvaalit ovat jo nurkan takana ja vaalipuheissa sekä esitteissä kehutaan omaa puoluetta ja sen aikaansaannoksia kilpaa. Tämä on vaalien alla ihan normaalia ja hyväksyttävää, sillä kukas sen kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse. Valitettavasti kuitenkin osa ehdokkaista keskittyy vaalikampanjassaan itsensä kehumisen sijaan myös muiden lokaamiseen ja se ei puolestaan olekaan reilua ja hyvien tapojen mukaista, ei varsinkaan jos samalla hieman muunnellaan totuutta.

Kaarinan Vihreät ovat juuri julkaisseet vaalilehtensä, ”Avoimempi Kaarina”. Tässä lehdessä he kirjoittavat mm. Hovirinnan koulun remontista. Kohdassa on kuitenkin tietoa, jonka Kokoomus haluaa oikaista. Kaarinan Kokoomus ei missään nimessä vastusta koulujen kuntoon saattamista kuten tekstistä voi ymmärtää. On totta että emme kannattaneet tälle vuodelle määriteltyjä Hovirinnan koulun korjausrahoja, mutta tämä siitä syystä, että kaupunginhallituksen talousarviokäsittelyssä esitimme ensin kokonaishankesuunnitelman tekoa kyseiselle koululle.

Mielestämme ns. paikkakorjausten tie on kuljettu loppuun ja koulut tulee tehdä kerralla kuntoon, jottei jouduta vastaavaan tilanteeseen kuin vanhan Ylikylän koulun kanssa jossa ensin korjataan ja korjataan ja lopulta puretaan. Pahimmillaan sisäilmaongelmaisten oireet vain pahenevat remonttikierteen aikana ja kaupungin kulut moninkertaistuvat. Emme kuitenkaan saaneet muilta puolueilta kannatusta kokonaishankesuunnitelmalle, vaan he halusivat mieluummin jatkaa paikkakorjausten tiellä. On harmillista ettei kokouksista pidetä ns. keskustelupöytäkirjaa josta jokainen kiinnostunut voisi jälkikäteen tarkasti tarkistaa mitä on puhuttu. Itse kokouspöytäkirjasta voi toki tehdyn esityksen tarkastaa.

Kaarinan Kokoomus on huolissaan kaarinalaisten koulujen kunnosta sekä tilojen riittävyydestä, ja toivomme todella että ensi vaalikaudella asian tiimoilta tehdään viisaita päätöksiä hyvässä yhteishengessä.

Kokoomuksen kaupunginhallitusryhmän puolesta

Hanna Sirkiä