Kaarinassa huolestuttavan epävarmaa

15.3.2017

Kuntavaalit tulossa ja moni miettii, mitä puoluetta ja ketä ehdokasta äänestää. Mikä on puolueen ja ehdokkaan linja, onko sitä yleensä olemassa?

Kulunut vuosi oli riitaisan oloinen ja vaalityö alkoi jo ajoissa, eikä edes loan heitolta vältytty. Pari johtavaa poliitikkoa kehui saavutuksiaan, väittivät jopa Kaarinataloa omaksi ideakseen.

Kaikkihan me olemme sitä mieltä, että kuntalaisten palvelut hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla, vauvasta vaariin. Eroavaisuutta löytyy ainoastaan tavassa. Hoidetaanko velaksi ja veroja, sekä taksoja korottamalla, eli käymällä kuntalaisen kukkarolla, köyhän, sekä rikkaan.

Omasta mielestäni oikea etenemisjärjestys on: Yrittäminen, työ ja palvelut. Hyvin hoidettu talous on paras sosiaaliturva. Siksi olen siirtynyt Kaarinan ainoaan oikeistopuolueeseen, joka myös toimii yrittäjämyönteisesti pitäen Kaarinan palveluita pinnalla. Hyvinvointiyhteiskunta ei tule verottamalla vaan työllä. On hyvä sisäistää, että kaikki verot siirtyvät hintoihin, syövät ostovoimaa ja kallistuttavat myös asumista.

Äänestämässä kannattaa käydä ehdottomasti, mutta samalla miettiä, meneekö se ääni  varmasti oikeaan osoitteeseen ja onko vaikuttavuus mieleinen.

Matti Alander

Kaupunginvaltuutettu